Divante

Divante wdroży eCommerce dla Rigips z Grupy Saint-Gobain

16.01.2017

RIGIPS, producent materiałów do suchej zabudowy wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów i podążając za nowoczesnymi trendami zdecydował się uruchomić kanał sprzedaży online. Platforma eCommerce będzie skierowana do sektora B2B.  Projekt zrealizuje software house Divante.

Saint-Gobain_Rigips

 

Nowy serwis zostanie oparty na open sourcowym Magento 2, jednym z najpopularniejszych systemów eCommerce. Platforma zostanie wyposażona w wiele funkcjonalności, dostosowanych  do potrzeb branży budowlanej. Na szczególną uwagę zasługuje rozbudowany koszyk, który wyliczy skomplikowaną cenę końcową na podstawie wielu warunków handlowych oraz kosztów transportu.

eCommerce w sektorze B2B daje wiele korzyści. Z perspektywy klienta wdrożenie znacząco poprawia jakość obsługi. Złożenie zamówienia lub uzyskanie informacji nie wymaga kontaktu telefonicznego lub mailowego. O dowolnej porze dnia, również poza godzinami pracy biura obsługi klienta można się zalogować i zamówić towar, zweryfikować limit kredytowy, pobrać faktury lub zobaczyć aktualny status realizacji wysyłki. Z perspektywy dostawcy proces sprzedaży automatyzuje się. Złożone zamówienia on-line trafiają przez integrację do  systemu ERP czyli planowania zasobów przedsiębiorstwa. Klient bezpośrednio zarządza swoimi zamówieniami, co znacząco eliminuje pomyłki.  Pozwala to również na bardziej efektywną pracę zespołu obsługi klienta po stronie producenta. – mówi Marcin Moska, B2B eCommerce Director w Divante.

Implementację poprzedziła kompleksowa analiza przedwdrożeniowa, której celem było określenie zakresu projektu, szczegółowe rozpoznanie wszystkich wymagań funkcjonalnych oraz oczekiwań użytkowników co do tworzonego systemu. Na bazie tych informacji zespół Divante przygotuje makiety, które następnie zostaną poddane testom użyteczności. Po stronie Divante w projekt zostanie zaangażowany zespół składający się ze specjalistów IT z wielu różnych dziedzin, m.in. analityki, zarządzania projektami, User Experience i Customer Experience, wdrożenia serwisu oraz kontroli jakości.

Według badań Frost & Sullivan, do 2020 roku całkowita sprzedaż B2B w kanale online osiągnie wartość  6,7 bln dolarów i będzie stanowić 27% całkowitej sprzedaży w segmencie B2B.

Jesteśmy pewni, że zautomatyzowanie procesu sprzedaży przyniesie korzyści zarówno nam jak i naszym partnerom handlowym. Obok oszczędności czasu, zmniejszenia prawdopodobieństwa pomyłek, stałej dostępności do informacji, należy również pamiętać o braku bariery geograficznej czy łatwiejszej dwukierunkowej komunikacji. – mówi Paweł Zawierucha, Kierownik Projektu w RIGIPS.

RIGIPS to producent płyt gipsowo-kartonowych oraz systemów suchej zabudowy wnętrz (ścian działowych, sufitów podwieszanych, poddaszy) z wieloletnim doświadczeniem, działający na rynku polskim od 1994 roku. Marka jest częścią międzynarodowej grupy Saint Gobain – firmy zajmującej się produkcją i dystrybucją materiałów budowlanych.

Współpraca Divante z RIGIPS  rozpoczęła się w kwietniu 2016 roku. Uruchomienie nowego serwisu planowane jest na drugi kwartał 2017 roku.

To kolejny projekt z branży B2B w portfolio Divante. Wcześniej firma wdrożyła serwis internetowy dla dystrybutora sprzętu elektrotechnicznego TIM SA. Serwis został nominowany do głównej nagrody w prestiżowym konkursie Magento, producenta i dystrybutora oprogramowania dla sklepów internetowych.

 

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.