Divante

Divante udostępnia Open Loyalty – platformę lojalnościową w open source

27.03.2017

Open Loyalty to platforma lojalnościowa dostępna open source, gotowa do działania w on-line i off-line.  Rozwiązanie posiada gotowe do użycia funkcjonalności lojalnościowe
i grywalizacyjne, może zostać również dopasowane graficznie. Kod aplikacji jest dostępny
od marca na platformie GitHub.

Wykorzystując doświadczenia ze współpracy z firmami takimi jak ING Bank Śląski, INTERSPORT Polska, Reserved czy Smyk programiści Divante zbudowali platformę lojalnościową o otwartym kodzie źródłowym. Podejście open source oraz gotowe funkcjonalności przyspieszają wdrożenie dedykowanego programu lojalnościowego oraz zmniejszają jego koszty.

Przykład projektu strony programu lojalnościowego opartej o Open Loyalty

Przykład projektu strony programu lojalnościowego opartej o Open Loyalty

 

Aplikacja pomaga klientom rozwiązać cztery główne problemy biznesowe:

  • Bardzo duża liczba klientów kupujących tylko jeden raz i niepowracających do sklepu;
  • Silna i wyniszczająca konkurencja cenowa, problem z zarządzaniem polityką zniżkową oraz promocyjną w zależności od typu klienta;
  • Brak punktu styku z klientem poza internetem, brak możliwości budowania trwałej relacji
    z klientem, nie tylko w oparciu o realizowane zakupy;
  • Duże koszty pozyskania klienta oraz niewystarczająca efektywność reklam płatnych
    w pozyskaniu nowych klientów.

Dobrze zaprojektowana aplikacja lojalnościowa potrafi zwiększyć częstotliwość zakupów oraz
w umiejętny sposób ominąć konkurencję cenową i poprawić zyskowność sprzedaży. Połączenie klienta z transakcją zrealizowaną w salonie stacjonarnym, urozmaicanie komunikacji w ramach grywalizacji oraz wykorzystanie wielu punktów styku pomaga budować lojalność. Na wzrost biznesu przekłada się również system nagradzania poleceń, który często pozwala pozyskać więcej nowych klientów niż płatne reklamy.

Pozyskiwanie klientów i spowodowanie, by chcieli do nas wracać oraz nas polecać to klucz do sukcesu każdego biznesu. Od dawna mierzyliśmy się z tymi wyzwaniami pracując z różnymi partnerami, zazwyczaj używając świetnego UX, reklam płatnych czy marketing automation. Zauważyliśmy, że rozwiązania do budowy dedykowanych aplikacji z tego obszaru są drogie lub mało elastyczne. Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę Open Loyalty i udostępnienie aplikacji w open source – mówi Karol Bzik z Divante, Product Owner Open Loyalty.

W ramach aplikacji udostępnione zostały komponenty pozwalające na budowę rozwiązania lojalnościowego o dowolnym kształcie i skali.

Kluczowe funkcjonalności Open Loyalty to:

  • Definiowanie leveli na bazie wydatków lub liczby uzbieranych przez klientów punktów;
  • Ustawianie reguł punktowych, w ramach których uczestnicy mogą zdobywać punkty na bazie historii zakupowej;
  • Mechanizm nagradzania poleceń nowych klientów;
  • Zarządzanie użytkownikami – poza gromadzeniem danych klientów możliwa jest również zaawansowana segmentacja uczestników programu. Aplikacja posiada kokpity działające w wielu kanałach, w tym kokpit rozszerzający sklep internetowy o nowe funkcjonalności lojalnościowe, kokpit klienta możliwy do wykorzystania jako portal klienta, czy POS kokpit – umożliwiający interakcję z klientami w salonach stacjonarnych.
W ramach Open Loyalty możliwe jest zdefiniowanie różnych reguł zarabiania punktów

W ramach Open Loyalty możliwe jest zdefiniowanie różnych reguł zarabiania punktów

 

Otwarta architektura rozwiązania pozwala na dowolne modyfikacje i rozbudowę oraz pełne dopasowanie graficzne każdego elementu programu lojalnościowego.

Platforma Open Loyalty została opracowana w oparciu o technologie takie jak Symfony 3, Foundation Zurb, AngularJS, Elastic oraz Docker. Wykorzystanie podejścia open source pozwala na gromadzenie i przetwarzanie danych o zachowaniach użytkowników bez wysyłania ich na zewnątrz, jak może to mieć miejsce w przypadku rozwiązań typu SaaS (Software as a Service).

Aplikacja została udostępniona na GitHub w ramach licencji opartej o licencję MIT i przyciąga już pierwszych klientów – z Polski i zagranicy.

Więcej informacji o platformie Open Loyalty znajduje się na stronie http://www.openloyalty.io/.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.