Divante

TIM.pl wśród mistrzów e-commerce

04.10.2016

Sklep TIM.pl, wdrożony dla TIM SA przez Divante z grupy OEX, otrzymał wyróżnienie w konkursie „Mistrzowie e-commerce”, zorganizowanym przez tygodnik „Wprost”. Nagrodę wręczono 3 października podczas gali Innowatory „Wprost”.

Celem konkursu jest promocja innowacyjnych rozwiązań i osiągnięć w obszarze e-commerce. Zgłaszający mogli wskazać organizatorowi konkursu elementy e-sklepu warte szczególnej uwagi. W przypadku TIM.pl były to: design platformy, model biznesowy oraz wdrożenie strategii omnichannel.

Nie bać się kanału online

Dyplom dla TIM.pl z rąk redaktora naczelnego tygodnika „Wprost” Jacka Pochłopienia odebrali podczas poniedziałkowej gali Innowatory „Wprost” (pod patronatem honorowym Ministerstw: Rozwoju, Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Cyfryzacji) w warszawskim hotelu Marriott prezes Zarządu TIM SA Krzysztof Folta i Grzegorz Wroniszewski, członek Zarządu Divante.

dyplom

Współpraca TIM SA i Divante rozpoczęła się w 2011 roku, a jej efektem jest TIM.pl – pierwszy w Polsce sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi, skierowany głównie do odbiorców hurtowych. Dzięki temu TIM całkowicie zmienił model biznesowy – przekształcił się z tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który postawił na e-commerce, nieustająco dążąc w kierunku ideału, czyli modelu omnichannel.

– Rosnące oczekiwania klientów wymagają od firm B2B dywersyfikacji kanałów i podążania w kierunku sprzedaży internetowej. Wiele firm obawia się tego kroku. Projekt TIM.pl potwierdza, że całkowita transformacja firmy B2B z offline na online jest nie tylko możliwa, ale również przynosi wymierne korzyści finansowe – przekonuje Grzegorz Wroniszewski, członek Zarządu Divante Sp. z o.o.

Sukces goni sukces

TIM stał się pionierem e-commerce w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych. Firma jako jedna z pierwszych uruchomiła na taką skalę sprzedaż tego typu asortymentu online. Projekt odniósł również sukces finansowy. W 2015 roku obroty TIM SA wyniosły 535,3 mln zł wobec 352,7 mln zł w 2013 r., gdy wystartowała platforma TIM.pl.

– Stoją za nami nie tylko wyniki finansowe, ale i kolejne wyróżnienia oraz nagrody. Wyjątkowość TIM.pl dostrzegają specjaliści z branży e-commerce w Polsce i na świecie. To tym ważniejsze, że jeszcze na początku 2013 roku byliśmy w tej branży kompletnie nieznani, a wielu z naszych partnerów biznesowych i konkurentów wątpiło, że osiągniemy sukces. Bycie pionierem nie zawsze jest łatwe, jednak powodzenie takiego projektu daje naprawdę mnóstwo satysfakcji, mimo problemów i stresów, które przy tak dużej zmianie są nieuniknione – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

To kolejne w ostatnich miesiącach wyróżnienie dla TIM.pl. Wiosną 2016 r. platforma e-commerce TIM SA znalazła się – jako pierwszy e-sklep z Polski – w finale globalnego konkursu Imagine Excellence Awards. To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym sklepom internetowym przez Magento Inc., dostarczyciela wiodącej platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie. Z kolei w latach 2014-2015 TIM.pl otrzymał dwie nagrody i jedno wyróżnienie w prestiżowym konkursie dla najlepszych polskich e-sklepów – e-Commerce Polska Awards.

Zobacz Case Study TIM.pl.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.