Divante

Sportofino.com w nowej odsłonie na Magento 2

09.12.2016

Nowa platforma polskiego sportowego  multibrandu  to przede wszystkim odświeżony responsywny design, skalowalna technologia z licznymi funkcjonalnościami dla konsumenta oraz dopasowanie usability do potrzeb nowoczesnego użytkownika.

Wdrożenie nowej platformy rozpoczęło się od wypracowania spójnej strategii rozwoju kanału eCommerce i przeprowadzenia przez firmy gruntownej analizy biznesowo-funkcjonalnej. Na etapie przedwdrożeniowym eksperci Divante przeprowadzili szereg analiz z użyciem m.in. narzędzi click-trackingowych – na tej podstawie zostały ustalone najważniejsze ścieżki konwersji oraz kluczowe schematy poruszania się użytkowników w serwisie wizerunkowo – sprzedażowym. SNOW.DOG podjął się wdrożenia integracji backendowej wraz z zestawem wymaganych funkcjonalności i efektywnej integracji z ERP we współpracy z Ordersoft. MaxROY.com zadbał o standardy pozycjonowania i zastosowanie best practices z obszaru SEO.

Efekty wdrożenia

Branża Premium wymaga wyjątkowego podejścia do Klienta, który oczekuje od sprzedawcy czegoś więcej, niż tylko dobrej ceny. Cieszymy się, że nasi Klienci doceniają wartość dodaną, którą dostarcza nowy sklep internetowy, co oczywiście przekłada się również na generowane przychody, wzrost z ruchu z urządzeń mobilnych (który stanowi już 50% całości) czy zwiększone zainteresowanie click&collect. Już teraz projektujemy dalsze kroki w rozwoju projektu, który planujemy, że niebawem stanie się wiodącym portalem Premium Sport & Fashion w Polsce – podsumowuje wdrożenie Mikołaj Zygmański, Team Leader Marketing & eCommerce w S’portofino.

divante-screen-omnichannel

Segment dóbr Premium naturalnie osiąga sukcesy w Omnichannel, dlatego obszary wsparcia realizowane dla S’portofino od początku relacji oparte są na pełnej synergii kanałów online-offilne. Cieszymy się, że już wdrażane rozwiązania w wymiarze e-marketingu i działań efektywnościowych, zapewniają stabilny, kilkudziesięcioprocentowy wzrost biznesu Klienta. Zmiana technologii na światowej klasy platformę połączona z re-design jest krokiem do zwiększania satysfakcjonującej dynamiki rozwoju – podkreśla Marek Górecki, Sales Director i doradca klienta w Divante.

Badanie potrzeb klientów

Zaprojektowanie nowej odsłony sklepu zostało przeprowadzone w zgodzie z najlepszymi trendami w Customer Experience. Divante określiło potrzeby użytkownika końcowego na podstawie wywiadów indywidualnych w kluczowych grupach odbiorców – z obecnymi i potencjalnymi klientami, obsługą administracyjną e-sklepu, BOK i pracownikami salonów stacjonarnych. Na podstawie zebranych oczekiwań i obserwacji, łącznie powstało ponad kilkadziesiąt unikalnych i złożonych widoków aplikacji, uwzględniających ważne potrzeby konsumentów zdefiniowane podczas badań m.in.: zakupy Click&Collect, moduł RMA, oraz kluczowe procesy zachodzące w sklepie internetowym i podczas obsługi zamówień.

Integracja i implementacja na Magento 2

Integracja Magento z systemem ERP dedykowanym dla S’portofino, nad którą pracował SNOW.DOG, wymagała przeprowadzenia pełnej synchronizacji zamówień, zwrotów, zarządzania danymi klientów, polityki cenowej i stanów magazynowych. Wykonano także zintegrowanie Magento z systemem płatności DotPay oraz powiązanie tej integracji z przepływem informacji Magento <-> ERP.

Dużym usprawnieniem jest zastosowanie dedykowanego modułu do zarządzania “rich contentem” strony, który pozwala w łatwy i szybki sposób tworzyć nowe strony, bannery i zarządzać contentem na stronie. Klienci mogą korzystać z funkcjonalność wishlisty, do której można dodawać produkty już ze strony katalogu (a nie tylko ze strony produktu), czy filtrowania produktów po dostępności w salonach offline.

Aby sprostać wymaganiom dotyczącym najwyższej jakości obsługi Klientów w Omnichannel, w systemie ERP wprowadzono szereg dedykowanych rozwiązań zintegrowanych zarówno z Magento, jak i udostępnionych pracownikom salonów. Stworzone rozwiązania dotyczyły między innymi obsługi odbioru osobistego zamówień złożonych w sklepie internetowym, automatyzacji zwrotów czy sprzedaży i obsługi kart podarunkowych. Dzięki temu procesy zostały zautomatyzowane i ujednolicone, co pozytywnie odczuwają zarówno Klienci jak i pracownicy S’portofino – opowiada Paweł Przytarski, Project Manager w Ordersoft.

Dzięki szczegółowym wytycznym związanym z SEO udało się stworzyć stronę przyjazną pod kątem pozycjonowania. Zmodyfikowana została metodyka tworzenia URL produktów, a także treści dla poszczególnych stron, które mają tak istotny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.