Divante

Grupa Divante rozszerza współpracę z Praktiker

23.07.2012

Spółki Divante poszerzają współpracę z Praktiker Polska w związku ze skuteczną realizacją celów wizerunkowych oraz zwiększeniem obrotów ze sprzedaży internetowej.

Silnik rekomendacji i e-mail marketing

Współpraca z Praktiker rozpoczęła się od wdrożenia systemu rekomendacji Quartic w sklepie internetowym praktiker.pl. Następnie połączono rekomendacje z e-mail marketingiem od Sendingo, uzyskując bardzo wysokie wskaźniki skuteczności. Udział email marketingu w przychodzie kanału online osiągnął 11,45%. Wartość wizyty z email marketingu została zwiększona w stosunku do średniej wizyty o 51,01%.

Unikalne opisy produktów

Równolegle zrealizowano pilotażowy projekt tworzenia przez Divante dedykowanych opisów produktów dla asortymentu dostępnego online na Praktiker.pl. W ciągu miesiąca o 120% wzrósł ruch z Google po wybranych słowach kluczowych. Odnotowano 3-krotny wzrost sprzedaży na produktach z rozbudowanymi opisami. Dodatkowo 33% sprzedaży pochodzi z SEO. Obecnie Divante w sposób ciągły, co miesiąc dostarcza zestaw dedykowanych opisów produktów do kluczowego asortymentu klienta.

Kompleksowy e-marketing

Powyższe sukcesy zachęciły obie firmy do rozszerzania zakresu współpracy o stałą obsługę kampanii reklamowych klienta w Internecie. Agencja interaktywna Ideacto wspomaga komunikację opartą na postaci Maćka Gajwera, w zakresie działań e-marketingowych.

Aplikacja konkursowa. Autorem powyższej kreacji jest agencja EURO RSCG 4D.

Bohater marki – Maciej Gajwer – wyróżnia się zaradnością oraz pozytywnym podejściem do życia dzięki czemu posiada ogromny potencjał komunikacyjny. Kluczowym obszarem aktywności skierowanych do użytkowników jest dostarczanie im korzyści w postaci użytecznej, praktycznej wiedzy związanej z szeroko rozumianą tematyką DIY. Duży nacisk położony został na treści prezentowane na blogu takie jak poradniki, checklisty oraz instrukcje umożliwiające nawet osobom z niewielką wiedza na temat majsterkowania samodzielna realizację tzw. „prac domowych” – mówi Nikodem Krajewski, CEO w Ideacto.

Mobilny katalog i gazetki

W kolejnych krokach umożliwiliśmy każdemu konsumentowi zapoznanie się z katalogiem i gazetką produktową w:

  • kanale online – strona www, newsletter
  • kanale mobile – urządzenia mobilne (tablety, smartfony co jest nowością na polskim rynku)

Newsletter Praktiker w mobilnej poczcie na telefonie komórkowym.

Mobilny katalog – http://katalog.praktiker.pl/

Kompleksowym przygotowaniem koncepcji, technologii oraz rozwojem aplikacji zajęło się Sendingo. W tym momencie w zakresie informacji o gazetce/katalogach obsługujemy łącznie 7 kanałów komunikacji – www, mobile, tablet, email, rss, facebook oraz google+.

Klient ocenia. Jest dobrze!

Są dwie zasadnicze kwestie, które w moim przekonaniu, wyróżniają Grupę Divante na tle różnych partnerów, z którymi dotychczas miałem okazję współpracować.
Po pierwsze: pasja. Osoby, z którymi mam przyjemność pracować, doskonale znają i na bieżąco śledzą, nie tylko polski, ale także światowy rynek e-commerce, w poszukiwaniu coraz to nowych narzędzi, trendów i dobrych praktyk.
Co więcej – i to jest druga rzecz, którą cenię – z zaangażowaniem dzielą się swoją wiedzą i pomagają firmom, takim jak Praktiker, rozwijać internetowy kanał sprzedaży.
Na koniec jednak, wszystkie działania podejmowane są z perspektywy celu, którym jest sprzedaż i zwrot z inwestycji. Dlatego dla mnie współpraca z Divante działa w modelu „win-win”. Dobrze wie, że sukces klienta jest także ich sukcesem – mówi Krzysztof Włodarczak, Koordynator ds. marketingu internetowego w Praktiker.

Kolejne kroki – synergia i wielokanałowość

Wiemy, że w branży Home & Garden internet wpływa na ponad 50% decyzji zakupowych podejmowanych w sklepach offline. Dlatego obecnie mocno skupiamy się na wykorzystaniu efektu ROPO (Research Online Purchase Offline) dla firmy Praktiiker, która obsługuje 25 markety budowlane w 21 miastach Polski. A sklep internetowy Praktiker.pl w tym procesie będzie naturalnym miejscem zdobywania informacji dla konsumentów, decydujących się na zakup materiałów budowlano-remontowych zarówno w kanale tradycyjnym jaki i kanale internetowym – mówi Marek Górecki, Doradca ds. eCommerce w Divante.

Kanał e-commerce Praktiker.pl który z sukcesem funkcjonuje od ponad roku osiągnął już poziom dojrzałości. Teraz, aby zapewnić mu stały rozwój i przewagę konkurencyjną na rynku, patrzymy całościowo na kluczowe aspekty jego działania w wymiarze „wielokanałowym”. Strategiczne plany rozwoju zaprezentowaliśmy w prezentacji na konferencji eCommerce Development, zorganizowanej przez Puls Biznesu.

Dodatkowe informacje

Praktiker
Krzysztof Włodarczak
wlodarczakk@praktiker.com

Divante
Marek Górecki
mgorecki@divante.pl

Ideacto
Nikodem Krajewski
nkrajewski@ideacto.pl

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.