Divante

Emarsys MeetUp – 5 rzeczy, które koniecznie musisz wiedzieć

04.10.2016

Kolejny z serii meet-upów już za nami! Tym razem organizowanemu przez Divante śniadaniu biznesowemu towarzyszyła tematyka marketing automation i programów lojalnościowych. Podczas dwóch niezwykle interesujących prelekcji goście dowiedzieli się z pierwszej ręki o narzędziu Open Loyalty oraz poznali oprogramowanie Emarsys. Poniżej przedstawiamy kilka inspirujących cytatów z tego wydarzenia.

meet-up

Realizując jakiekolwiek działania lojalnościowe, chcemy widzieć jaki jest efekt biznesowy, ale programy lojalnościowe dają nam też wiedzę o tym, jaka jest wartość klienta w czasie: jak często kupuje, jak intensywnie z nami współpracuje i w jakie interakcje wchodzi.

Karol Bzik z Divante podczas swojej prelekcji o Open Loyalty zwrócił uwagę uczestników na ogromną wiedzę, jaką może nam dać wdrożenie programu lojalnościowego. Takie rozwiązania nie tylko lojalizują Klientów, ale dostarczają niezwykle cennych statystyk dotyczących jego interakcji z marką.

Karol-Bzik

Realizując program lojalnościowy mamy więcej pretekstów do kontaktu z klientem.

Program lojalnościowy pozwala na wygenerowanie dodatkowych punktów styku na linii marka-Klient. W grę wchodzi tutaj wiele narzędzi – np. personalizowany newsletter. Zastosowane narzędzia powinny być również dostosowane do tego, jak dobrze klient zna daną markę.

Inaczej będziemy traktować klientów, którzy są nowi, a inaczej tych, którzy są z nami dłużej. Tym drugim warto dać coś więcej, bo są oni wierni naszej marce.

Zastosowanie mechanizmów programu lojalnościowego pozwala na zbieranie historycznych danych na temat danego użytkownika. Możemy sprawdzić, kiedy dokonał rejestracji i pierwszej transakcji oraz jak często kupuje. Dzięki temu możemy odpowiednio różnicować działania skierowane do konkretnego klienta.

Drugą prelekcją tego dnia było wystąpienie Arpada Deaka z Emarsys – opowiedział on o praktycznym zastosowaniu oprogramowania oraz przedstawił niezwykle ciekawe case study ToysR Us.

 

Arpad-Deak

98 % Klientów nie powraca. 70% z tych pozostałych 2% kupuje tylko raz, a pozostałe 30% staje się aktywnym Klientem.

Powracający użytkownicy stanowią niewielki odsetek całości ruchu, ale jest to silna grupa pod kątem sprzedaży. Dlatego powinniśmy szczególnie pracować nad bazą powracających użytkowników.

Zdobywamy dane o klientach z różnych źródeł, przechowujemy je i grupujemy. Następnie rozpoczynamy unifikować profile klientów, każdego z osobna.

Ten proces pozwala na pozyskanie wiedzy, czego dana osoba szukała, jakie kategorie produktów ją interesowały, ile czasu spędziła w sklepie, a na końcu – co kupiła. Mając taką wiedzę, trzeba zacząć analizować dane jakie posiadamy. Kolejny krok to automatyzacja wiadomości i personalizacja, np. kampanii e-mail marketingowej.

Emarsys Meet Up to nie tylko prelekcje, ale również sesja networkingowa – było wyjątkowo inspirująco, ale i smacznie (za co dziękujemy restauracji Wilcza 50).

Zapraszamy na kolejne Meet Up’y Divante!
Najbliższy Migration Magento już 24.10.2016 – sporo wiedzy i ciekawe case study o migracji na Magento2.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.