Divante

Divante podsumowuje współpracę z Wkreceni.pl

24.10.2012

Od ponad pól roku Divante pracuje ze sklepem Wkreceni.pl. Przygotowano pierwsze podsumowanie działań.

Wkreceni.pl to sklep rowerowy, który powstał w 2010 roku. Klient sprzedaje takie marki jak Kross, Cube czy Lapierre – dobrze znane na rynku. Firma posiada 3 punkty stacjonarne oraz sklep internetowy pod wyżej wspominaną nazwą.

Pierwszym narzędziem jakie zastosowano były linki sponsorowane. Ustalono model współpracy success-fee, oparty na rozliczaniu się prowizją od wygenerowanej sprzedaży.

Kampanie SEM

Podstawą dobrego opracowania kampanii SEM jest odpowiednia analiza i dopasowanie usługi do profilu klienta. Przed przystąpieniem do działań projektowych wykonaliśmy analizy we wszystkich kluczowych obszarach:

  1. Produkty. Ogólna ich charakterystyka, na co zwracają uwagę klienci szukając roweru, czy zwracają uwagę na markę, cenę czy parametry techniczne, jak wygląda u nich proces decyzyjny.
  2. Konkurencja. Jakie działania wykonuje konkurencja, na jakie frazy kluczowe się reklamuje, jakie komunikaty sprzedażowe umieszcza w reklamach, jakie są wyróżniki jej oferty, jak kształtują ceny produktów.
  3. Sklep. Zbadaliśmy sklep pod względem optymalizacji pod SEO, prezentacji produktów oraz użyteczności – zidentyfikowaliśmy miejsca negatywnie wpływające na konwersję.
  4. Statystyki GA. Sprawdziliśmy skąd pochodzi ruch i jak się zachowuje na stronie. Czy wychodzą od razu, czy odnajdują szukanych treści, czy nie opuszczają strony podczas finalizacji zakupów i jak tak to dlaczego.

Indywidualne podejście i odpowiednie dopasowanie usługi zawsze mają przełożenie na zwiększenie współczynnika konwersji oraz zmniejszenie kosztów pozyskania użytkownika.

Kampanie podzieliśmy na 3 części:

  1. Frazy brandingowe
    np. sklep wkręceni.pl
    Sklep Wkreceni.pl
    Rowery, akcesoria, części i inne.
    Odwiedź nasz sklep internetowy!
    www.wkreceni.pl
  2. Średni ogon
    np. buty shimano
    Buty Shimano -20% taniej
    Buty rowerowe marki Shimano.
    Dostawa 48h. Sprawdź!
    wkreceni.pl/Buty-Shimano
  3. Długi ogon
    np. kross hexagon x6
    Rower Kross Hexagon X6
    Kross Hexagon X6 tylko 1599zł.
    Darmowa wysyłka, sprawdź!
    wkreceni.pl/Kross-Hexagon-X6

Na początku zawsze część środków przeznaczamy na sprawdzenie co jest najskuteczniejsze w danej branży. Tak było też w tym przypadku. Potrzebowaliśmy około w 2 tygodni by odnaleźć taktykę realizującą postawiony cel – czyli sprzedaż.

Zgodnie z naszymi oczekiwaniami – klienci w pierwszej kolejności szukają inspiracji, zasięgają opinii i porównują produkty. Gdy już zdecydują się na któryś model – szukają go w sieci. Frazy średniego ogona jak „rowery górskie” okazały się tylko połowicznie efektywne. Sprowadzały ruch, ale nie sprzedawały. Ci użytkownicy nie byli jeszcze gotowi na zakup. Dopiero po czasie edukacji i konsultacji – wybierali dla siebie konkretny rower. Z tego względu frazy długiego ogona były najskuteczniejsze. Większą część środków przerzuciliśmy na kampanie konkretnych modeli rowerów, by uzyskać jak najwyższy zwrot z inwestycji (zgodnie z celami).

Kluczem do osiągnięcia wysokiej efektywności kampanii była kontrola i praca nad optymalizacja od samego początku.

Efekty

  • Wzrost odwiedzin na stronie o 39,5% podczas prowadzenia kampanii SEM.
  • Sprzedaż z kampanii AdWords stanowiła 21,4% całkowitej sprzedaży sklepu.
  • Zwrot z inwestycji (ROI) wyniósł 267%.
  • Średni CPC 0,46 zł a średni CTR to 11,88%.

Efekty dla poszczególnych fraz

  • Frazy brandingowe – średni czas trwania odwiedzin: 05:01, CTR: 26,62%, ROI 100%
  • Średni ogon – średni czas trwania odwiedzin: 04:26, CTR: 11,62%, ROI 843%
  • Długi ogon – średni czas trwania odwiedzin: 00:55, CTR: 10,07%, ROI 1351%

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.