Divante

Divante podsumowuje współpracę z Willsoor

19.08.2012

Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor.

Zakres naszych działań obejmuje eMail marketingu oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i poprawa lojalności klientów. Firmy podsumowują pierwszy etap współpracy.

Współprace rozpoczęliśmy od wysyłki maili promocyjnych.

Działania ukierunkowaliśmy na dwa aspekty.

  1. Praca nad dostarczalnością
  2. Praca nad kreacją graficzną:

Efekt działań był wzrost dostarczalności ogólnej do 96,7%.

Kolejny działaniem była praca nad powiększeniem bazy odbiorców newslettera

Wprowadziliśmy wyskakujący pop-up mający w szybkim czasie powiększyć liczbę osób zapisanych do subskrypcji. Spowodowało to wzrost bazy o ponad 34% w  niespełna półtorej miesiąca

Automatyzacja eMail Marketingu

Poza pracą nad mailami promocyjnymi i budową bazy, skupiliśmy się na wprowadzeniu automatycznie wysyłanych maili zgodnie z cyklem życiowym w marketingu (LifeCycle marketingem). Wiedząc, że aktywni użytkownicy są skłonni szybciej dokonać transakcji postanowiliśmy ich dodatkowo zmotywować. W pierwszej kolejności zabraliśmy się za nowych użytkowników tworząc graficzną wiadomość powitalną, która sprzedaje.

Oto efekty naszych działań:
  • Procentowy przychód z wiadomości powitalnej w stosunku do całego sklepu 14,07%
  • Wielkość koszyka w porównaniu do średniego na stronie 17,51% wyższa
  • Współczynnik konwersji wiadomości powitalnej do średniej na sklepie 255% wyższy

System rekomendacji behawioralnych

W tym samym czasie co eMail marketing uruchomiliśmy na sklepie Quartic’a. Wcześniej w Willsoorze nie było żadnych bloczków rekomendacji. Po instalacji pojawiły się w dwóch miejscach: na stronie głównej (jako „wybrane dla Ciebie”) i na karcie produktu (jako „zobacz podobne” i „klienci którzy kupili ten produkt kupili również …”).

Efekty pojawiły się już pierwszego dnia. Na przestrzeni 5 miesięcy wyniki są następujące:

  • Udział przychodów ze sprzedaży z rekomendacji: 18,3%
  • Udział wielkości sprzedaży z rekomendacji: 16,9%

Ocena klienta

Długo szukaliśmy agencji, która by nam pomogła w budowaniu naszego projektu sklepu z koszulami -pisząc pomogła mam na myśli współprace opartą na wzajemnych korzyściach gdzie traktuje się firmę partnera prawie jak swoją. Po wielu nieprzyjemnych doświadczeniach znaleźliśmy właśnie taką agencję w postaci grupy Divante.

Co mi się podoba najbardziej we współpracy z Divante:
1)Rzetelność i terminowe wywiązywanie się z powierzonych im działań
2)Zaangażowanie w projekt
3)Kreatywne a nie tylko odtwórcze działanie.

Co najważniejsze, zawsze można zadzwonić i się poradzić i choć nie jesteśmy dużym graczem na polu e-commerce to odczucia w traktowaniu ze strony Divante są zgoła odmienne.

– Mówi Dominik Tomaszewski właściciel sklepu willsoor-shop.pl

Kolejne kroki

Wyniki okazały się tak dobre, że rozpoczęliśmy pracę nad innymi programami LifeCycle marketingu, mającymi monetyzować ruch na stronie. Widzimy w tej formie eMail marketingu duży potencjał sprzedażowy i nasza dalszą współpracę ukierunkowujemy na aktywizowanie klientów na wszystkich etapach relacji ze sklepem.

– Mówi Marcin Moska, New Business Developer i ekspert od email marketingu w Divante.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.