Divante

Case study – generowanie sprzedaży dla In360.pl

25.02.2013

W najnowszym numerze magazynu Proseed znaleźć można case study ze współpracy Divante ze sklepem internetowym In360.pl.

Pierwszym krokiem współpracy było przeanalizowanie dotychczasowych działań prowadzonych przez In360 oraz dobór optymalnego narzędzia, które skutecznie wsparłoby bieżące działania w modelu efektywnościowym. Zdecydowano się na przeprowadzenie promocji w kanałach PPC, gdzie zakres prac Divante obejmował pracę nad kampanią w ramach linków sponsorowanych.

W fazie początkowej przez trzy miesiące prowadzono kompleksowy test obejmujący wszelkie obszary asortymentu oraz metodologii szukania produktów, które rokują szanse na konwersję. Działania reklamowe były optymalizowane w oparciu o wskaźnik konwersji Google Analytics oraz wydatki Google AdWords. W czasie pracy opracowano słownik słów kluczowych oraz wykluczeń, który po trzech miesiącach zawierał ponad 30 tysięcy słów. Wykorzystano ponad 3 tysiące reklam oraz strony docelowe w różny sposób prezentujące produkty. W kampanii wykorzystano również geolokalizację powiązaną z możliwością odbioru zakupionych produktów za darmo bezpośrednio w warszawskim magazynie sklepu.

Kluczem do sukcesu kampanii okazało się wykorzystanie skalowalne struktury kampanii oraz silna optymalizacja kampanii. W trakcie trzymiesięcznego rozruchu kampanii ustalono dokładnie, które kierunki wykluczyć, a które rozwijać w procesie tworzenia i optymalizacji kampanii.

Od samego początku współpracy firma Divante stała się naszym partnerem w e-commerce. Entuzjazm i zaangażowanie osób, z którymi przyszło nam współpracować oraz ciągła i rzetelna optymalizacja doprowadziły nas do świetnych efektów! – Tomasz Malinowski, Prezes Zarządu, In360.pl

Uzyskane efekty

  • Zaprojektowana kampania Google AdWords zwiększyła przychody o ponad 21%, stając się drugim co do wielkości ich źródłem i pierwszym źródłem ruchu na stronie.
  • Kampania osiągała ośmiokrotny zwrot wartości wydatków.
  • Najlepsze 10 kampanii wygenerowało współczynnik ROI Google AdWords sięgający ponad 3000% oraz stałe wpływy w każdym miesiącu trwania kampanii.
  • Ciągła optymalizacja kampanii doprowadziła do wzrostu CTR o 58%.

© copyright 2012 by Divante.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zabronione.